Ringkøbing-Skjern vil have fokus på multifunktionalitet i alle VE-projekter

Klima
Miljø
Natur

Ringkøbing-Skjern vil med et kommuneplantillæg blandt andet indføre, at der skal være fokus på at bidrage til flere samfundsmål i alle vedvarende energiprojekter, så jorden bruges mest optimalt.

Minister nægtede ”politikerpanik”, da skoleskandale rullede: ”Der har været så meget dårlig lovgivning gennem tiderne”

Skole
Folketinget
Børn

Da sagen på Borup Skole var på sit højeste, insisterede børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) på at skabe sig et overblik, før han satte ny lovgivning i værk på baggrund af en enkeltsag. Det kræver is i maven at stå fast i stormvejr, men for meget dårlig lovgivning gennem tiden har fået ministeren til at insistere på at blive klogere, inden han konkluderer.

Med ny rapport om smådriftsulemper i hånden råber Fanø op: ”Vi skal have tilskud - ellers løber vi tør for penge”

Udligning
Økonomistyring

Ø-livet kan være idyllisk, men det kan også gøre det økonomisk svært at drive kommune. Rapport peger på, at små kommuner har store smådriftsulemper. Fanø håber på at få ø-tilskud eller en udviklingsaftale for at undgå at løbe tør for penge.

Lukning af læreruddannelsen i Skive er dybt uansvarlig

Debat

Odense styrker indsatsen mod socialt bedrageri: ”Jo flere vi ansætter, jo mere snyd finder vi”

Sagsbehandling
Beskæftigelse

Kontrolgruppen i Odense Kommune, der skal afsløre borgere, der snyder sig til sociale ydelser, fik to nye medarbejdere i 2022. Nu får de snart to mere. For der er bedrageri nok at tage fat på, og medarbejderne sparer i gennemsnit Odense Kommune for 1,5 millioner kroner om året.

Odense Kommune

Ny pulje skal sætte skub i udtagning af lavbundsjorde

Klima
Miljø

Udtagningen går ikke hurtig nok, lyder det fra miljøminister Magnus Heunicke. Nu åbner ministeriet en ny pulje, der skal lette kommunernes muligheder for at gennemføre lavbundsprojekter. Flere kommuner har allerede haft stort succes med at inddrage landmændene på et tidligt stadie i processen.