Kriminalitet
Teknik

Byskilte brændes fast for at undgå tyveri

I årevis har den vestfynske by Snave været plaget af tyverier af byskilte. Nu vil kommunen brænde byskiltet fast på vejene for at komme tyverierne til livs.

Foto: Assens Kommune

09. 04. 2024 - kl. 13:20
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Siden Sonofon-reklamerne med den uheldige Polle fra Snave kørte over skærmen i starten af dette årtusind, har byen Snave været plaget af skiltetyverier. Det har således været særdeles attraktiv at få fat i byskilte med bynavnet Snave på, og årligt har Assens Kommune, som byen hører under, brugt cirka 100.000 kroner på indkøb og opsætning af nye skilte i Snave, hvorfra der i gennemsnit forsvinder cirka 100 skilte om året. Det oplyser kommunen i en pressemeddelelse.