Klima
Miljø
Natur

Heunicke på topmøde: Der kommer selvfølgelig finansiering til de grønne løsninger

Når der lander en grøn trepart og grønne projekter skal realiseres i kommunerne, følger der selvfølgelig finansiering med fra staten. Sådan lød det blandt andet fra miljøminister Magnus Heunicke (S) på KL’s klima- og miljøtopmøde, hvor klima og natur i samspil var på dagsordenen.

Budskabet er klart, lød det fra Birgit S. Hansen (S), KL's klima- og miljøudvalgsformand til miljøminister Magnus Heunicke (S) på årets klima- og miljøtopmøde: Kommunerne møder en sektoropdeling i lovgivningen, når der skal laves grønne løsninger, så man er nødt til at se på en sameksistens. Foto: Benjamin Dalby

11. 04. 2024 - kl. 21:57
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Det er en fælles opgave at passe på planeten, og mens opgaven og udfordringerne bliver tydeligere år for år med de klimaforandringer, der præger samfundet, er kommunerne essentielle.

Sådan lød det fra Birgit S. Hansen (S), formand for KL’s klima- og miljøudvalg, da hun torsdag skød KL’s klima- og miljøtopmøde i gang.

– Det kalder på, at vi i fællesskab skal skubbe ambitionerne og finde de rigtige grønne løsninger. Her har vi som kommuner en rigtig vigtig rolle. Vi sidder med i den grønne trepart, fordi vi betyder noget i arbejdet med den grønne omstilling. Vi er tæt på borgerne og virksomhederne, som det handler om i sidste ende, sagde hun.