Navne

Fredericia får ny borgmester i næste uge

Steen Wrist (S) har fået nyt job og stopper derfor som borgmester i Fredericia før tid. Afløseren vælges tirsdag på et ekstraordinært byrådsmøde.

Steen Wrist (S) kalder det "vemodigt", at han han stopper som borgmester i næste uge. Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

17. 04. 2024 - kl. 14:42
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Steen Wrist (S) har fået nyt arbejde, og han træder derfor tilbage som borgmester i Fredericia Kommune før kommunalvalget i 2025. Det meddeler kommunen i en pressemeddelelse.

Han starter den 1. maj som forstander på kursus- og konferencecenteret Laugesen Have A/S i Vestjylland.

– Efter ti gode år i byrådet, de sidste tre som borgmester, bliver det vemodigt at stoppe i Fredericia Byråd, siger han i pressemeddelelsen.