Beskæftigelse

Borgmester i chok over slagterilukning: ”Vi er fuldstændig uforberedte på det”

Danish Crown lukker virksomhedens slagteri i Ringsted Kommune, og det betyder, at 1.200 stillinger nedlægges. Der venter kommunen en stor opgave i at hjælpe medarbejderne videre, lyder det fra borgmesteren.

Med Danish Crowns beslutning om at lukke et slagteri i Ringsted, der betyder, at 1.200 stillinger nedlægges, starter en stor opgave nu i kommunen, fortæller borgmester Kaus Hansen (V). Foto: Danish Crown

18. 04. 2024 - kl. 11:57
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

1.200 mennesker i Ringsted står snart uden arbejde fra den ene dag til den anden.

Danish Crown har nemlig besluttet at lukke virksomhedens slagteri i byen som følge af udfordringer i produktionen, hvor færre grise til slagtning i Danmark udfordrer effektiviteten. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse, hvor Jais Valeur, CEO i Danish Crown, kalder det en ”tung beslutning”, men siger samtidig, at det er et nødvendigt skridt.

På borgmesterkontoret i Ringsted Kommune er Klaus Hansen (V) overrasket.