Navne

Borgmesterskift og nye spidskandidater: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

18. 04. 2024 - kl. 14:02
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Vi starter ugens kommunale navneoverblik med et borgmesterskifte.

Fredericia-borgmester Steen Wrist (S) har nemlig fået nyt job som forstander på kursus- og konferencecenteret Laugesens Have A/S og stopper derfor i byrådet med udgangen af april.

Han meldte allerede tidligere på året ud, at han ikke ville genopstille, og en ny jobmulighed betyder altså, at han forlader sin post før tid.

– Det er vigtigt for mig, at det sker nu. Budgetprocessen starter med det første seminar samme dag som det ekstraordinære byrådsmøde og løber frem til midten af oktober. Jeg mener, at det er bedst, at det bliver med en gennemgående borgmester som forhandlingsleder hele vejen, siger Steen Wrist i en pressemeddelelse.