Arbejdsmarked
Beskæftigelse

To kommuner går sammen om at hjælpe slagteriarbejdere

På en trist baggrund har Danish Crown tilbudt slagteriarbejdere omplacering til blandt andet Blans i Sønderjylland. Derfor går Sønderborg Kommune og Aabenraa Kommune nu sammen for at sikre en god overgang for tilflyttere.

Slagteriet her i Ringsted lukker, og dermed står 1200 medarbejdere uden job. En mindre del af dem kan blive omplaceret til Blans i Sønderjylland. Foto: Danish Crown

22. 04. 2024 - kl. 16:19
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det vakte chok og stor ærgrelse i Ringsted, da Danish Crown torsdag i sidste uge meldte ud, at virksomheden lukker sit slagteri i den midtsjællandske kommune.

Det betyder, at 1200 stillinger på slagteriet nedlægges. Det betyder til gengæld også, at Danish Crowns slagteri i Blans mellem Sønderborg og Aabenraa opretter 100 nye stillinger, der i første omgang tilbydes til nogle af de mange medarbejdere fra slagteriet i Ringsted.