Navne

Fredericia har fået ny borgmester

Christian Bro (S) er Fredericia Kommunes nye borgmester, efter et enigt byråd har peget på ham til at overtage posten fra Steen Wrist (S).

Steen Wrist (S), der her ses til højre, har tirsdag afleveret borgmesterkæden til Christian Bro (S): Foto: Søren Gylling/Jyskfynskemedier/Ritzau Scanpix

23. 04. 2024 - kl. 15:37
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Fredericia har fået sig en ny borgmester.

Ved et ekstraordinært byrådsmøde tirsdag har et enigt byråd i Fredericia Kommune peget på Christian Bro (S) som ny borgmester.

Han melder sig klar til at overtage opgaven fra den afgående borgmester Steen Wrist (S).

– Som borgmester vil jeg bestræbe mig på at holde fast i den sikre kurs og den gode politiske dialog, som vi har genfundet de seneste år med Steen i spidsen. Min vision er vel i virkeligheden at bygge bro fra nutiden til fremtidens Fredericia, i et tæt og tillidsfuldt samarbejde med kommunens mange medarbejdere og samarbejdspartnere, siger Christian Bro i en pressemeddelelse, hvor han fortsætter: