Navne

Varde henter kommunaldirektør i Odder

Henning Haahr Pedersen er fra 1. juni ny kommunaldirektør i Varde Kommune. Han kommer fra samme stilling i Odder Kommune.

Henning Haahr Pedersen har været kommunaldirektør i Odder siden 2015. Fra 1. juni skifter han dog til samme stilling i Varde Kommune. Foto: Varde Kommune

26. 04. 2024 - kl. 13:10
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Torsdag aften har byrådet i Varde Kommune indstillet, at Henning Haahr Pedersen bliver ny kommunaldirektør fra den 1. juni.

Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.

Henning Haahr Pedersen kommer fra en stilling som kommunaldirektør i Odder Kommune. Her kom han til i 2015, hvor han fik til opgave at etablere en helt ny direktion. Han har desuden erfaring på direktør-niveau fra Skanderborg Kommune, det tidligere Blåvandshuk Kommune og Varde Kommune, hvor han er bosat, og som han altså nu vender tilbage til i arbejdsregi.