Frisættelse
Ældre
Byråd

Forventninger til frisættelse blev ikke indfriet

Der er bestemt kommet gode ting ud af, at tre kommuner i 2021 indgik velfærdsaftaler med regeringen på ældreområdet. Men kommunerne skulle lige over den første overraskelse over omfanget af frisættelsen, inden arbejdet for alvor kom i gang.

Foto: Colourbox

13. 08. 2024 - kl. 15:04
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det tog lidt tid, fra ældreområdet i Middelfart blev frisat med en velfærdsaftale med regeringen, til der rent faktisk begyndte at ske noget med arbejdsgangene.

Forventningerne til frisættelsen var nemlig nogle andre, end hvad virkeligheden viste sig at byde på.

Den var ganske enkelt mindre omfattende, end hvad politikere og medarbejdere havde troet.