Sundhedsstruktur
Sundhed
Ældre

Danske Ældreråd vil beholde ældreplejen i kommunerne: ”Det er jo ikke alle ældre borgere, der er patienter”

Står det til Danske Ældreråd, orienterer Folketingets politikere sig mod Sundhedsstrukturkommissionens model 3, hvor ældreplejen fortsat ligger hos kommunerne. Men der skal følge penge og nationale krav til blandt andet forebyggelse med.

Foto: Danske Ældreråd

14. 08. 2024 - kl. 15:44
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det har ikke nogen gang på jord at indrette sundhedsvæsenet efter Sundhedsstrukturkommissionens model 1 eller 2, der fratager kommunerne en række opgaver på sundheds- og ældreområdet.

Sådan lyder det i et høringssvar fra Danske Ældreråd, der er en landsorganisation for de folkevalgte ældreråd i landets kommuner.