Navne

Thisted-borgmester genopstiller ikke til næste valg

Niels Jørgen Pedersen (V) har besluttet, at han vil forlade politik og stiller derfor ikke op som hverken borgmester eller menigt byrådsmedlem til næste valg.

Efter 12 år i lokalpolitik siger Niels Jørgen Pedersen farvel. Foto: Thisted Kommune

15. 08. 2024 - kl. 13:56
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Efter at have været i lokalpolitik gennem næsten 12 år har Thisted-borgmester Niels Jørgen Pedersen (V) besluttet, at han ikke vil genopstille til næste valg. Det betyder altså, at han takker farvel til borgmesterposten, når valget er overstået i 2025, og en ny kommunalbestyrelse tiltræder i 2026.

– Jeg har gået og overvejet det hen over sommeren. Jeg har været 25 år i organisationspolitik og lokalpolitik. Det har været 25 år med møder nærmest hver dag. Det kan godt være, det ikke er det rigtige tidspunkt at stoppe, men der er aldrig et tidspunkt, som er helt rigtigt. Når jeg tænker halvandet år frem til næste periode og så fire år frem, har jeg taget beslutningen om, at det er bedst med nye kræfter nu, siger han til Danske Kommuner.