Navne

Endnu en borgmester takker af ved næste valg

Som fjerde borgmester på en uges tid har Peder Christian Kirkegaard (V), Skive Kommune, valgt ikke at genopstille ved næste kommunalvalg.

Foto: Skive Kommune

19. 08. 2024 - kl. 15:48
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

Først var det Tonni Hansen (SF), borgmester i Langeland Kommune. Dagen efter var det Hans Østergaard (V), borgmester i Ringkøbing-Skjern Kommune, og blot et par dage senere, den 15. august, var det Thisted-borgmester Niels Jørgen Pedersen.

På mindre end en uge meldte tre borgmestre sig ud af kapløbet om endnu en valgperiode – de genopstiller ikke.

Nu har endnu en borgmester valgt, at tiden er inde til at trække stikket ved næste kommunalvalg.

Borgmester Peder Christian Kirkegaard (V), der har siddet for bordenden i Skive Byråd siden 2013, skriver på Facebook, at han efter grundige overvejelser har besluttet, at indeværende byrådsperiode også bliver hans sidste.