Navne

Komdir får ny formand, der vil føre det gode arbejde videre – på sin egen måde

Lone Lyrskov bliver ny formand for Kommunaldirektørforeningen efter Eik Møller. Hun vil fortsætte arbejdet på de store velfærdsdagsordner, føre gode samarbejder videre og sikre, at Komdir fortsat er synlig for omverdenen. Men det bliver på Lone Lyrskovs egen måde.

Foto: Silkeborg Kommune

21. 08. 2024 - kl. 14:43
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

Den 27. august får Kommunaldirektørforeningen, Komdir, ny formand. Lone Lyrskov, der er kommunaldirektør i Silkeborg Kommune og nuværende næstformand i Komdir, overtager posten fra Eik Møller, der lader stafetten gå videre for at koncentrere sig om sit nye job som stadsdirektør i Odense Kommune.

Foreningens nye formand kommer med mange års erfaring fra den kommunale topledelse. Siden 2006 har hun været kommunaldirektør i først Glostrup Kommune, siden Herning Kommune og de seneste ni år i Silkeborg Kommune.

– Vi er ikke sat i verden for at få noget igennem, men for at præge debatten og sætte fokus og lys på, hvordan vores ledelse kan være med til at understøtte de reformer og tiltag, der kommer. Og så skal vi være nysgerrige på, hvordan vi kan gøre tingene ude i kommunerne, siger den kommende formand om den forening, hun nu skal stå i spidsen for.

I Komdir har de kommunale topchefer et forum til at dele viden og inspiration på tværs af kommunerne. Og det er noget af det allervigtigste – for hvis en kommune har ramt fuldstændig plet, er der ingen grund til, at andre kommuner skal finde på en anden løsning, lyder det fra Lone Lyrskov.