Koncepter i daginstitutioner stjæler tid, mener BUPL. KL mener, de kan hjælpe pædagogerne
Flere daginstitutioner bruger koncepter og manualbaserede værktøjer i dagligdagen. Det stjæler tid fra pædagogerne, mener BUPL. KL er ”imod unødvendigt bureaukrati”, men mener også, at koncepterne er med til at hjælpe pædagogerne.
Forskellige koncepter, metoder og manualbaserede værktøjer vinder indpas i de danske daginstitutioner.
En ny national kortlægning fra lektor og ph.d. Christian Aabro ved pædagoguddannelsen på Københavns Professionshøjskole viser, at 68 kommuner har 10 eller flere forskellige koncepter i spil på daginstitutionsområdet. For 10 år siden gjaldt det 26 kommuner.
Det vækker bekymring hos BUPL-formand Elisa Rimpler.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her