Skole
Uddannelse
Arbejdsmarked

Brøndby har sat jobsøgning på skoleskemaet

Alle 8. klasser i Brøndby Kommune skal nu undervises i at skrive en god jobansøgning. Det er vigtigt i en tid, hvor der er mange om buddet, og hvor det ikke længere er normalt, at man bliver i det samme job, siger borgmester Kent Magelund (S).

Foto: Colourbox

05. 02. 2024 - kl. 16:48
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

Uddannelse åbner døren til arbejdsmarkedet, og i Brøndby Kommune måske i særlig grad. Her bliver alle kommunens 8. klasser nu undervist i, hvordan man skriver en god jobansøgning.

Indsatsen udspringer af den forebyggende indsats ’lommepengeindsatsen’, der siden 2016 har hjulpet kommunens 14-17-årige med at finde et lommepengejob.

Siden 2018 er 250 elever på Brøndbyøster Skole blevet undervist i at skrive ansøgninger, og nu bliver undervisningen, der består af tre lektioner, rullet ud til 8. klasserne i hele kommunen.

Borgmester Kent Magelund (S) fortæller, at det vigtigt, at børnene bliver klædt på.

– Et lommepengejob er en god start, og jo længere man kommer hen i livet, jo vigtigere er det, at man kan skrive en god ansøgning. Det kræver nogle værktøjer, og det, tror jeg, de får gennem det her forløb.