Navne

Steen Wrist lægger borgmesterbyrden fra sig og håber på bedre start for sin efterfølger

Fredericia Kommune befandt sig midt i orkanens øje, da Steen Wrist (S) overtog borgmesterposten. Den hårde start på borgmestergerningen har sat sig i ham, og nu har han besluttet, at han ikke vil genopstille som borgmester. Han savner fordybelse og vil have mere tid til familien.

Steen Wrist (S) har besluttet, at han ikke vil genopstille som borgmester i Fredericia Kommune. Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

06. 02. 2024 - kl. 20:33
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Dagen før Steen Wrist (S)g fyldte 40, i december 2020, skulle han træffe en stor beslutning. Den daværende borgmester Jaco Bjerregaard havde meddelt, at han ville trække sig, og dagen efter bragte Ekstra Bladet den første af flere artikler om Jacob Bjerregaard og Fredericia Kommune, der blandt andet handlede om særbehandling ved køb af en grund fra kommunen og inhabilitet, som resulterede i flere hjemsendelser af højtstående kommunale embedsfolk.

Nu pegede pilen på Steen Wrist.