Skole
Folketinget

Borgmester advarer Folketinget mod at indføre ligegyldige regler i Borup-sag

Emil Blücher (LA), der er borgmester i Solrød Kommune, frygter, at den tragiske sag fra Borup Skole i Køge Kommune vil føre til flere regler, der ikke løser noget. Han opfordrer folketingspolitikerne til at lade sagen undersøge til bunds.

Foto: Solrød Kommune

14. 02. 2024 - kl. 15:03
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Både Liberal Alliance og Dansk Folkeparti vil gøre det lettere at smide elever ud af folkeskolen, hvis de udgør en trussel overfor andre elever eller lærere. Dansk Folkepartis Alex Ahrendtsen har også kaldt Køge-borgmester Marie Stærke (S) ”kold og kynisk” og sagt, at han mener, hun bør ”tage sit tøj og gå” oven på sagen om krænkelser på Borup Skole.

Men Emil Blücher (LA), der er borgmester i Solrød Kommune, opfordrer folketingspolitikerne til at vente en omgang, inden de stiller krav om ændrede regler eller drager konklusioner i sagen.