Overenskomst
Arbejdsmarked

Overenskomstforlig: Så meget stiger kommunalt ansatte i løn

Flere af de store personalegrupper på det kommunale område glæder sig over det toårige overenskomstforlig, som giver flere lønkroner på kontoen. Og de har allerede regnet på, hvad det vil betyde i kroner og øre.

Foto: Jakob Carlsen

18. 02. 2024 - kl. 17:44
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Hvor meget kommer det overenskomstforlig, som KL og Forhandlingsfællesskabet landede lørdag, til at betyde for en pædagog, en social- og sundhedsassistent eller en lærer? Det har de faglige organisationer allerede regnet på.

Over en bred kam glæder de store kommunale medarbejdergrupper sig over, at overenskomstforliget med en økonomisk ramme på 8,8 procent sikrer pæne lønstigninger.