Lokaldemokrati

Vordingborg skærer ned på antal politikere

Kommunalbestyrelsen i Vordingborg har besluttet at lade sig mindske med to medlemmer for at finde besparelser.

– Jeg tror stadig på en bred politisk repræsentation, lyder det fra Vordingborg-borgmester Mikael Smed (S), efter kommunalbestyrelsen har besluttet at skære i antal politikere. Foto: Vordingborg Kommune

16. 02. 2024 - kl. 13:32
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Kommunalbestyrelsen i Vordingborg skal fra 2026 bestå af 27 medlemmer i stedet for de nuværende 29.

Det har et stort flertal af politikerne besluttet.

Beslutningen er taget i forbindelse med, at kommunalbestyrelsen i efteråret indgik en aftale om at finde besparelser for 20 millioner i 2024.. Kommunalbestyrelsen har samtidig også besluttet at spare på de vederlag, man får for at varetage sit kommunale hverv.