Ældre
Velfærd

Frafaldet falder hos Holbæks sosu-elever

Med en række tiltag har Holbæk Kommune formået at mindske frafaldet på sosu-uddannelsen markant. Udvalgsformand er tilfreds, men vil stadig følge området tæt, så udviklingen ikke går i stå.

En årsag til frafaldet på sosu-uddannelsen i Holbæk Kommune har blandt andet været det såkaldte praksischok, som kommunen nu forsøger at håndtere bedre. Foto: Colourbox

19. 02. 2024 - kl. 15:10
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der er færre og færre sosu-elever, som falder fra uddannelsen i Holbæk Kommune.

Det er resultatet af en række initiativer, som kommunen har søsat og ført ud i livet i 2023 for at fastholde eleverne i uddannelsesforløbet. Indsatsen har betydet, at andelen af sosu-assistentelever, der falder fra, er 22 procent mod 37 procent i 2022, mens det for sosu-hjælperelever gælder 11 procent mod 17,5 procent.