Overenskomst mellem pædagoger og KL på plads

Overenskomst
Arbejdsmarked

BUPL og KL er blevet enige om en toårig overenskomstaftale, der blandt andet giver pædagogerne markante lønstigninger og højere pension.

KL med klar opfordring: Beredskaber skal rustes bedre til fremtiden

Forsyning
Datasikkerhed
Teknik

Der var nok at blive nervøs over, da KL og Forsvarsakademiet onsdag holdt konference om det kommunale beredskab og samfundssikkerheden. Vi står midt i en hybrid krig, og de kommunale beredskaber er ikke gearet til at beskytte befolkningen. Det er derfor nødvendigt at ruste beredskaberne, mener formand for KL’s klima- og miljøudvalg Birgit S. Hansen (S), der har øjnene rettet mod de mange milliarder, der er sat af til forsvaret.

Analyse: Potentiale for 37.000 flere ikke-vestlige indvandrere i job

Beskæftigelse
Integration

Der er historisk mange ikke-vestlige indvandrere i arbejde, viser en ny analyse, der også pointerer et fortsat stort jobpotentiale blandt gruppen.

Socialpolitisk redegørelse viser flere modtagere af sociale ydelser og stigende udgifter

Social

Siden 2018 er antallet af personer, der modtager sociale ydelser steget markant og udgifterne ligeså, mens antallet af anbringelser er faldet, viser ny socialpolitisk redegørelse.

KL savner bedre rammer og klarere lovgivning for klimatilpasning

Klima
Folketinget

Der er brug for en Klimatilpasningsplan 2, der giver kommunerne bedre rammer for klimatilpasning, sikrer klarhed om finansieringen af de store projekter og gør op med forskellige love, der spænder ben for hinanden, mener KL’s klima- og miljøudvalgsformand Birgit S. Hansen (S).