Forsyning
Datasikkerhed
Teknik

KL med klar opfordring: Beredskaber skal rustes bedre til fremtiden

Der var nok at blive nervøs over, da KL og Forsvarsakademiet onsdag holdt konference om det kommunale beredskab og samfundssikkerheden. Vi står midt i en hybrid krig, og de kommunale beredskaber er ikke gearet til at beskytte befolkningen. Det er derfor nødvendigt at ruste beredskaberne, mener formand for KL’s klima- og miljøudvalg Birgit S. Hansen (S), der har øjnene rettet mod de mange milliarder, der er sat af til forsvaret.

Formand for KL’s klima- og miljøudvalg Birgit S. Hansen (S) har øjnene rettet mod de mange milliarder, der er sat af til forsvaret. Hun mener, at nogle af pengene skal gå til at styrke de kommunale beredskaber. Foto: KL

21. 02. 2024 - kl. 16:12
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Der var klare bulletiner fra Birgit S. Hansen (S), formand for KL’s klima- og miljøudvalg, da hun onsdag talte på en konference om kommunale beredskaber og samfundssikkerheden.