Skole
Børn

Køge vil have uvildig undersøgelse af Borup-sag

Køge Kommune vil nu have igangsat en uvildig undersøgelse af hændelserne på Borup Skole.

Køge Kommune vil have undersøgt håndteringen af de overgreb, der er sket på Borup Skole. Foto: Køge Kommune

22. 02. 2024 - kl. 13:42
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Køge Kommune indstiller til økonomiudvalget på tirsdag, at der igangsættes en ekstern uvildig undersøgelse af hændelserne på Borup Skole. Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.

Sagen, der i høj grad har fyldt i medierne, omhandler flere børn i alderen seks til 11 år, der gennem to år er blevet udsat for trusler, vold og seksuelle overgreb af jævnaldrende elever. Undersøgelsen skal særligt trevle håndteringen af sagen op, lyder det, men hvordan den helt præcist kommer til at se ud, skal besluttes i økonomiudvalget.