Udenlandsk arbejdskraft

Med ny model vil Varde sikre mere international arbejdskraft

Med et nyt partnerskab vil Varde Kommune i højere grad støtte virksomheder i at tiltrække internationale medarbejdere. Kogepladen er varm, lyder det fra viceborgmester, og der er derfor brug for mere struktur på området.

Lokale virksomheder i Varde får med en ny model flere muligheder, når de gerne vil rekruttere international arbejdskraft. Foto: Varde Kommune

22. 02. 2024 - kl. 17:03
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Varde vil have mere international arbejdskraft. Derfor har kommunen nu indgået et nyt samarbejde, der blandt andet tæller Jobcenter Varde og Work in Denmark, som skal imødekomme den stigende efterspørgsel, der vil komme efter medarbejdere.

Det skal ske gennem en ny model, der består af fem pakker med en række skalerbare og fleksible tilbud, der tilrettelægges efter virksomhedernes behov. Virksomhederne skal blandt andet tilbydes støtte til rekruttering, sprogundervisning, opkvalificering og onboarding.