Skole
Børn

Odense vil se på muligheden for skoletilbud til krænkende børn

Efter flere end hundrede forældre fra Agedrup Skole i Odense har sendt et bekymringsbrev til kommunen om trusler, vold og krænkelser, igangsættes en række initiativer. Et af dem handler om at oprette et skoletilbud for børn, der har krænket andre børn.

– Der er ingen tvivl om, at der har været episoder med vold, trusler, seksuelt krænkende adfærd og brug af hash og alkohol i skoletiden, lød det fra Susanne Crawley (R), børn- og ungerådmand i Odense Kommune, på et pressemøde torsdag. Foto: Colourbox

23. 02. 2024 - kl. 14:04
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Siden 113 forældre sendte et brev til børn- og ungeforvaltningen i Odense om vold, trusler og krænkelser på Agedrup Skole, har kommunen arbejdet på en redegørelse af hændelserne på skolen.

Resultaterne blev fremlagt på et møde i børn- og ungeudvalget torsdag.

På et pressemøde torsdag aften fortalte børn- og ungerådmand Susanne Crawley (R), at afdækningen tydeligt viser, at der har fundet uacceptabelt adfærd sted på skolen.