Byråd
Borgerinddragelse
Demokrati

Thisted Kommune beholder sit navn: ”Jeg troede oprigtigt, det var en god idé”

Det bliver ikke til et navneskift i denne omgang. Thisted Kommunes lokalpolitikere har besluttet at følge den vejledende borgerhøring og beholde navnet i stedet for at skifte til Thy Kommune. Borgmester Niels Jørgen Pedersen (V) ærgrer sig over, at kommunens navn ikke bliver kædet sammen med Thys stærke brand.

Foto: Thisted Kommune

28. 02. 2024 - kl. 13:02
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Thisted Kommune skifter ikke navn til Thy. Det står fast, efter at spørgsmålet om navneændring er blevet behandlet i kommunalbestyrelsen.

Her rettede politikerne sig efter den digitale borgerhøring, der tidligere i februar viste 62,5 procents opbakning til at beholde navnet Thisted Kommune.