Navne
Ledelse
Kommunalvalg

Borgmester genopstiller ikke: Har fået nok af opslidende forhold til Christiansborg

Hans Stavnsager (S) har besluttet ikke at genopstille som borgmester i Faaborg-Midtfyn Kommune. Blandt årsagerne findes et opslidende og demotiverende samarbejde mellem staten og kommunerne, der ikke fordrer gode vilkår for at levere ordentlig velfærd.

Hans Stavnsager (S), borgmester i Faaborg-Midfyn Kommune, har ikke lyst til at ende som en sur mand, der brokker sig over alt. Derfor genopstiller han ikke som borgmester. Foto: Faaborg-Midtfyn kommune

03. 01. 2024 - kl. 15:08
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Efter næste kommunalvalg i 2025 står det allerede nu klart, at Hans Stavnsager (S) ikke bliver siddende på borgmesterposten i Faaborg-Midtfyn Kommune.

Han har nemlig valgt ikke at genopstille til posten efter to perioder i stillingen. Det meldte han ud til Fyens Stiftstidende den 1. januar.