Hjemmehjælp
Klima

Hjemmeplejen blev sat på prøve, da snestormen ramte

Snestormen, der prægede stort set hele landet onsdag og torsdag, gav store udfordringer for hjemmeplejen i Randers og Egedal, hvor medarbejdere havde svært ved at komme frem til borgerne. Det har blandt andet krævet prioritering i hjælpen.

Det tykke lag sne i Randers gjorde det svært for hjemmeplejen at komme ud til borgerne. Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

04. 01. 2024 - kl. 17:09
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Det var ikke fordi onsdagens snestorm, der skulle fortsætte henover torsdagen kom som en overraskelse. DMI havde i god tid forinden advaret om risiko for voldsomt og farligt vejr.

Men det betød ikke, at det ikke ville blive en udfordring for blandt andet de mange hjemmehjælpere i ældreplejen, der hver dag tager ud til borgerne. Sådan var det også i Randers Kommune.