Ældre
Uddannelse
Velfærd

KL: Regeringens planer må ikke udløse ekstraregning til kommunerne

Regeringen vil opgradere sosu-uddannelserne og gøre det mere attraktivt at uddanne sig til sosu – også sent i livet. KL glæder sig over udspillet, men peger også på, at det er vigtigt, at en ekstra udgift på 220 millioner kroner ikke ender hos kommunerne.

Foto: Colourbox

09. 01. 2024 - kl. 18:27
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Kvaliteten på sosu-uddannelserne skal løftes, og flere skal vælge og gennemføre en sosu-uddannelse. Det er ambitionen for regeringen, der med et nyt udspil blandt andet foreslår et permanent økonomisk løft af uddannelserne, at flere skal have løn under deres uddannelse og at sikre sprogstøtte til elever, der har brug for det.