Navne
Ledelse

Borgmester genopstiller ikke, og flere nye chefer er på plads: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

11. 01. 2024 - kl. 13:47
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Ugens navnenyt begynder med meldingen om, at Viborgs borgmester, Ulrik Wilbek (V), ikke genopstiller ved næste valg. Han stopper dermed som borgmester 31. december 2025.

– Det er ikke nogen ny beslutning. Jeg har aldrig forestillet mig, at jeg skulle være borgmester i flere årtier. Ved udgangen af 2025 har jeg været borgmester i 8 år, og så tænker jeg, at det vil være rigtigt for mig, og måske også for Viborg Kommune, at jeg stopper, siger Ulrik Wilbek.