Digitalisering
Velfærd

AI kan være nøglen til at løse de store udfordringer

Kunstig intelligens kan spille en afgørende rolle i at effektivisere i kommunerne. Sådan lød det fra Mette Kaagaard, der er administrerende direktør for Microsoft Danmark og Island.

Foto: Lars Horn / Baghuset

12. 01. 2024 - kl. 13:56
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Siden den første bil trillede ned ad gaden i midten af 1880’erne, har branchen været i voldsom udvikling. Antallet af biler er enormt, der er stribevis af leverandører, millioner af mennesker er afhængige af biler og økonomien er større end nogensinde. Det har påvirket infrastrukturen og den generelle tilgængelighed til de fleste ting, der er inden for kørselsafstand.

På samme måde vil AI udvikle sig og spille en større og større rolle i vores alle sammens liv. Og ikke mindst i kommunernes hverdag, hvis man tager skridtet imod den teknologiske udvikling. Sådan lød det fra Mette Kaagaard, der er administrerende direktør for Microsoft Danmark og Island, da hun fredag talte på Kommunaløkonomisk Forum.