Ældre
Sundhed

Evaluering sætter tal på effekten af faste teams

Faste teams i hjemmeplejen har sikret, at borgerne møder flere kendte ansigter, i højere og bedre grad bliver inddraget, og at de får bedre støtte til at kunne klare sig selv. Sådan lyder det i en evaluering fra Køge Kommune.

13. 01. 2024 - kl. 17:33
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

Når der tales om faste teams i hjemmeplejen, lyder det ofte, at ordningen er med til at sikre, at borgerne møder færre nye ansigter, når de skal have hjælp.

Nu har Køge Kommune tal på, hvor stor en forskel, borgerne egentlig oplever.

Køge Kommune har nemlig evalueret den forsøgsordning med faste teams, der det seneste år er blevet afprøvet i en lille del af kommunens hjemmepleje, og resultatet er så positivt, at kommunen nu begynder at rulle de faste teams ud i hele hjemmeplejen.