Digitalisering
Skole
Dagtilbud

Stor Aula-undersøgelse viser overflod af information og gennemsnitlig tilfredshed

Et flertal af lærerne ønsker, at Aula holder lukket om aftenen, mens et færre antal forældre ønsker det samme. Der er dog stor konsensus om, at der er for meget information på platformen, som brugerne giver en gennemsnitlig score. Det viser en ny stor Aula-undersøgelse fra Kombit.

27.000 brugere af Aula har deltaget i en stor undersøgelse af kommunikationsplatformen. Foto: Celina Dahl/Ritzau Scanpix

16. 01. 2024 - kl. 17:25
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Hvor tilfreds er du med Aula?

Det er et af de spørgsmål, som tusindvis af brugere er blevet stillet i en ny netop offentliggjort undersøgelse foretaget af kommunernes it-fællesskab Kombit. Det var Kombit, der stod for at indkøbe Aula på vegne af kommunerne, efter at KL og den daværende regering i 2014 indgik en aftale om et digitalt løft af folkeskolen.

I undersøgelsen er brugerne blevet spurgt ind til den generelle tilfredshed med platformen, mens Kombit også er kommet med forslag til, hvordan Aula kan blive bedre at bruge.