Beskæftigelse
Arbejdsmarked

Tidsstudier skal skabe mindre bureaukrati i Aabenraa

Et rejsehold på sygedagpengeområdet, flere småjobs, videovejledning og tidsstudier er de første fire prøvehandlinger, Aabenraa Kommune har sat i søen som led i lokal velfærdsaftale.

En ny velfærdsaftale i Aabenraa Kommune skal skabe en bedre beskæftigelsesindsats med mindre bureaukrati. Foto: Colourbox

17. 01. 2024 - kl. 12:27
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Ved at undersøge hvor meget tid, der bruges på forberedelse, samtale og efterbehandling på jobcenteret, vil Aabenraa Kommune nedbringe bureaukratiet i beskæftigelsesindsatsen.

Det er en del af en ny velfærdsaftale, der trådte i kraft ved årsskiftet i Aabenraa Kommune. Målet er at forbedre beskæftigelsesindsatsen for både borgere og medarbejdere og er et resultat af, at kommunen ikke blev frisat for dele af loven sidste år, lyder det fra kommunen i en pressemeddelelse.