Navne

Borgmester Mogens Gade fortsætter ikke i ”verdens bedste job”

Når danskerne i 2025 går til stemmeurnerne og sætter krydset til kommunalvalget, siger Mogens Gade (V) samtidig farvel til borgmesterposten i Jammerbugt Kommune efter 22 år på posten. Selvom det er svært, skal det nok blive godt, siger borgmesteren.

Foto: Jammerbugt Kommune

19. 01. 2024 - kl. 15:28
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

Nu vil han ikke mere. Efter 22 år som borgmester - først i Brovst og siden i Jammerbugt Kommune - har Mogens Gade (V) valgt, at han ikke vil stille op som borgmesterkandidat ved det kommende kommunalvalg i 2025. Han fortsætter dog på posten indtil da.

Det skriver han fredag morgen på sin Facebook-profil, hvor han også fortæller, at både Jammerbugt Venstres bestyrelse, byrådsgruppe og øvrige medlemmer fik besked om hans beslutning torsdag aften.

Men beslutningen er langt fra ny - den blev truffet for fem år siden sammen med familien. Kommunalvalget i 2021 måtte blive det sidste i spidsen for partiet.

Mogens Gade kalder beslutningen svær. Sådan er det, når man ser sit job som ”verdens bedste”.