Klima

Borgmestre til stormflods-møde med minister: Løsn op for rammerne

Miljøminister Magnus Heunicke (S) havde inviteret en lang række borgmestre til møde om den seneste tids voldsomme vejr. Flere borgmestre troppede op med budskabet om mere lempelige regler for klima- og kystsikring.

Flere borgmestre er frustrerede over barriererne for at komme i gang med kystsikringsprojekter. Foto: Colourbox

19. 01. 2024 - kl. 15:12
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Torsdag og fredag havde miljøminister Magnus Heunicke (S) inviteret 50 borgmestre til møde i ministeriet om den seneste tids store regnmængder og oversvømmelser for at høre om kommunernes udfordringer og erfaringer med det voldsomme vejr.

Torsdag handlede mødet om stormfloden i oktober, mens det fredag var de kommuner, der var påvirket af vejret i december, som var inviteret.