Ældre
Velfærd

Regeringen vil gøre det nemmere at få udleveret hjælpemidler - Odsherreds erfaringer er gode

Når en kommune giver køb på bureaukratiet, kvitterer borgerne med god opførsel til gengæld. Det er i hvert fald Odsherred Kommunes erfaringer med den udlånsskranke, de har lavet til nem og hurtig udlevering af hjælpemidler. Et princip, regeringen vil have udbredt som en del af sit ældreudspil.

Foto: Colourbox

22. 01. 2024 - kl. 15:10
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det skal være hurtigere og nemmere at få udleveret en række hjælpemidler, mener regeringen. Den vil – som en del af det kommende ældreudspil – lave en såkaldt positivliste med hjælpemidler, som kommunerne skal udlevere uden forudgående visitation.