Miljø
Klima

Kommuner går miljøtilladelser efter i sømmene – men maner også til besindighed

Nordic Waste-sagen i Randers giver andre kommuner anledning til at genbesøge deres egne procedurer og miljøgodkendelser. Det er vigtigt ikke at se spøgelser overalt, mener flere udvalgsformænd, mens én stiller spørgsmål ved, om private virksomheder skal håndtere så store miljøopgaver, som det er tilfældet med Nordic Waste i Randers.

Foto: Randers Kommune

23. 01. 2024 - kl. 16:19
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk & Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det er næppe gået nogens næse forbi, at Randers Kommune i øjeblikket kæmper med at begrænse skaderne af et jordskred hos virksomheden Nordic Waste. Lokalpolitikere og miljøchefer i andre af landets kommuner har i hvert fald reageret på det ved at gå deres egne miljøgodkendelser efter i sømmene.