Digitalisering
Arbejdsmarked

Robotter giver socialrådgivere mere tid til borgerne på jobcenteret

To robotter har sparet Hvidovre Kommune 22 uger administrativt arbejde på et år. Mirja Kampp, der er socialrådgiver i jobcenteret, har været primus motor på den ene robot, der giver hende og kollegaerne mere tid til at møde borgerne.

To robotter har sparet jobcenteret i Hvidovre Kommune for i alt 22 ugers administrativt arbejde. Foto: Hung Tien Vu

23. 01. 2024 - kl. 12:08
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

To robotter, der udfører administrative opgaver, har sparet Hvidovre Kommune for arbejdstid svarende til i alt 22 uger på jobcenteret i løbet af et år.

– For mig betyder det mere arbejdsglæde, for jeg blev ikke socialrådgiver for at sidde foran en computer, lyder det fra Mirja Kampp, der er socialrådgiver i jobcenteret og primus motor på udviklingen af robotter i sin afdeling.