Økonomiaftale
Økonomi

Borgmestre glæder sig over milliarder til service, men ser stadig besparelser forude

”Den bedste økonomiaftale, jeg har set” og ”bedre end et rap af en kæp”. Landets borgmestre sætter her ord på økonomiaftalen, som de overordnet er glade for, men som ikke løser alle problemer. Det markante løft af velfærden, som finansminister Nicolai Wammen (S) fremhæver, kan de i hvert fald ikke genkende.

Pressefotos. Collage: Line Bisgaard

01. 06. 2024 - kl. 13:15
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Der er store roser fra de fleste borgmestre til den økonomiaftale, regeringen og KL fredag formiddag præsenterede.

Med et løft af servicerammen på 3,4 milliarder kroner ser fremtiden for den lokale velfærd lysere ud, end den har gjort de seneste år.