Ledelse
Frisættelse

Chefer ser bureaukratiet vokse: "Når du lægger hele skidtet oven i hinanden, bliver det voldsomt"

I en spørgeskemaundersøgelse vurderer offentlige chefer, at det går den forkerte vej i forhold til bureaukrati. De peger også på, at frisættelse ikke får den helt store betydning, og at organisationerne er blevet mere transparente.

Foto: Colourbox

03. 06. 2024 - kl. 14:43
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det står værre til med bureaukratiet i dag end for tre år siden. Til gengæld er de offentlige forvaltninger blevet bedre til at arbejde transparent.

Det er nogle af vurderingerne fra 200 offentlige chefer – både kommunale, regionale og statslige - i en spørgeundersøgelse fra revisions- og konsulentvirksomheden PwC.