Sundhed

Nu kan kommuner også se med i patienters forløbsplaner

Det sammenhængende sundhedsvæsen får endnu et ben at gå på. Borgernes forløbsplaner er nemlig nu tilgængelige på sundhedsjournalen, og det betyder, at både kommuner og hospitalers medarbejdere kan se og agere ud fra de forløbsplaner, praktiserende læger har lavet for deres patienter.

12. 06. 2024 - kl. 09:44
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Selvom Sundhedsstrukturkommissionen netop har afrapporteret og afleveret sine anbefalinger til, hvordan fremtidens sundhedsvæsen skal indrettes, bliver der stadig taget skridt for at styrke sundhedsvæsnet i sin nuværende form.

Nu har det sammenhængende sundhedsvæsen fået endnu et ben at gå på, idet kommuner og hospitaler nu får mulighed for at se og handle på de forløbsplaner, praktiserende læger har lavet for deres patienter. Det bliver muligt, fordi forløbsplanerne bliver tilgængelige på sundhedsjournalen.