Forskellen mellem elever med og uden indvandrerbaggrund i grundskolen er blevet mindre
Elever, der har indvandrerbaggrund, ligger lavere end øvrige elever i den seneste PISA-måling. Men forskellen er de seneste 10 år blevet mindre.
Skoleelever med indvandrerbaggrund haler langsomt ind på de resterende elever.
En ny opfølgende rapport til hovedrapporten PISA 2022 fra VIVE viser, at elever med indvandrerbaggrund opnår færre point i testen end øvrige elever.
40 procent af elever med indvandrerbaggrund betegnes som lavt præsterende, mens det kun gælder for 16 procent af elever uden indvandrerbaggrund.
Sammenligner man med for 10 år siden er forskellen mellem de to grupper blevet mindre i både matematik og naturfag, mens der er status quo i læsning.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her