Udsatte børn og unge
Mistrivsel
Forebyggelse

Kommuner får 290 millioner til PPR: ”Det er virkelig med kyshånd, at de her penge kommer”

Med 290 millioner kroner over de næste tre år får 10 trængte kommuner mulighed for at styrke den pædagogisk psykologiske rådgivning og bedre forebygge mistrivsel hos børn og unge.

17. 06. 2024 - kl. 13:01
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

10 kommuner får midler at styrke den pædagogisk psykologiske rådgivning (PPR). Det er en udløber af finansloven for 2024, hvor et bredt flertal i regeringen afsatte en pulje på 50 millioner kroner i 2024 og 80 millioner kroner årligt i 2025-2027 til flere hænder i Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) til de cirka 10 procent af kommunerne, der har det største behov for flere medarbejdere i PPR.

Puljen skal hjælpe PPR-personalet med forebyggende arbejde, så de kan være mere til stede i dagtilbud og skoler.