Klima
Miljø
Natur

KL-formand: Det er flot, man ser mod kommunerne, når grøn aftale skal blive virkelighed

Der venter en gedigen opgave for nogle af landets kommuner – især omkring fjordene – når de skal planlægge fremtidens arealer med mindre landbrug og langt mere skov og natur. KL-formand er stolt over, at der bliver set kommunernes vej, når en så stor aftale som ”Aftale om et grønt Danmark” skal fra praksis til papir.

Foto: Thomas Traasdahl/Ritzau Scanpix

25. 06. 2024 - kl. 13:43
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Der er god grund til at ranke ryggen lidt ekstra i dag rundt om på de kommunale arbejdspladser.

Det mener KL-formand Martin Damm (V), efter at han mandag aften skrev under på ”Aftale om et grønt Danmark”, der giver kommunerne ansvaret for at planlægge landets arealer med nedlægning af landbrug og rejsning af skov og fredet natur.