Beskæftigelse
Arbejdsmarked

Rådmænd ser både roser og tidsler i anbefalinger fra ekspertgruppe

En regelforenkling på beskæftigelsesområdet er yderst tiltrængt, og det er godt at blive målt på resultater frem for proceskrav. Men besparelsen på tre milliarder kroner og frygt for nye regler i fremtiden fylder også hos to rådmænd, efter en ekspertgruppe er kommet med anbefalinger på beskæftigelsesområdet.

Foto: Hung Tien Vu

25. 06. 2024 - kl. 16:55
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk & Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der er mest af alt roser, men også bange anelser og et stort kritikpunkt fra to rådmænd til de nye anbefalinger på beskæftigelsesområdet, som en ekspertgruppe mandag lancerede.

Nuuradiin S. Hussein (S), rådmand for job og velfærd i Aalborg Kommune, kalder anbefalingerne gennemarbejdede.