Klima
Økonomi

Solrød genoptager kystsikring: Undersøger mulighed for at fjerne klagemulighed

En teknisk krævende løsning og delte meninger blandt grundejerne fik i 2019 Solrød Kommune til at lægge del af kystsikringsprojekt til side. Nu genoptager kommunen arbejdet, og for at forhindre, at enkelte borgeres klager trækker arbejdet i langdrag, har byrådet bedt Miljøministeriet undersøge muligheden for at fratage borgerne deres klagemulighed.

Foto: Colourbox

25. 06. 2024 - kl. 22:58
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

I 2019 blev et af Solrød Kommunes store kystsikringsprojekter sat på pause. Løsningen for ”område B” var nemlig noget sværere end de øvrige strækninger, fordi det skulle tage højde for blandt andet et Natura 2000-område.

Nu, fem år og flere voldsomme vejrhændelser senere, har byrådet besluttet sig for at sætte gang i projektet igen.