Udsatte børn og unge
Børn

Odense vil bekæmpe børnefattigdom med 29 nye anbefalinger: ”Det truer vores demokrati”

Det kræver en kulturændring i hele byen at bekæmpe fattigdom, men med 29 nye anbefalinger fra en ekspertgruppe er Odense Kommune nu klar til at sikre, at ingen børn lever i børnefattigdom.

Foto: Colourbox

26. 06. 2024 - kl. 19:59
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Odense Kommune står i dag noget bedre rustet til at bekæmpe børnefattigdom og følgerne af den, end de gjorde i går.

Onsdag præsenterede en ekspertgruppe nedsat af kommunen nemlig sine 29 anbefalinger til bekæmpelse af børnefattigdom. Anbefalingerne kan hjælpe med at nedbryde barrierer, så børn i fattigdom får en chance for at deltage i hverdagens fællesskaber og udvikle sig på lige fod med andre.