Klima

Ny trecifret millionpulje skal understøtte kommunale kystbeskyttelsesprojekter

Regeringen og en række af Folketingets partier har besluttet at afsætte 150 millioner kroner til en kystpulje i 2024.

Alle kommuner vil senere på året kunne søge om støtte fra kystpuljen til kystbeskyttelsesprojekter. Foto. Colourbox

03. 05. 2024 - kl. 16:28
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Regeringen og aftalepartierne bag Grøn Fond – SF, Konservative, Enhedslisten og Radikale Venstre – afsætter 150 millioner kroner til en kystpulje, der skal accelerere klimatilpasningen og understøtte kommunale kystbeskyttelsesindsatser. Det sker som led i udmøntningen af Klimatilpasningsplan 1 og Grøn Fond.

Det skriver Miljøministeriet i en pressemeddelelse.

Puljen er en forlængelse af kystpuljen, der er uddelt siden 2020. Aftalepartierne er enige om, at puljens midler skal målrettes de steder, hvor der er størst risiko, og hvor pengene kan række længst.